FANDOM

Mikoland-to państwo założone w 2004 roku przez niejakiego Mikołaja Kolowskiego, dalekiego wnuka Michała Chrobrego, założyciela Nintendolandu.

Pomysł Edytuj

W swoim testamencie Michał Chrobry, zamiast napisać "Mikołaj Kolowski" napisał "Mikolad Nolowski", ze strachu, że zaraz umrze i nie zdąży napisać testamentu. Przez to były problemy z doręczeniem radia po dziadku Michale, ale Mikołaj przypadkowo dostał radio, w którym była płyta z piosenką Wzgórza i doliny starożytności. Kolowski odsłuchał ją i pomyślał, że stworzy państwo opisane w piosence.

Stworzenie Edytuj

30 lat później stary, chory dziadek Kolowski zawędrował do Kwalaski, własności Sknerusa McKwacza. Mikołaj musiał prowadzić ze Sknerusem długie negocjacje, by przekształcić Kwalaskę na Mikoland (nazwę wymyślił z błędu w testamencie Michała), lecz zaraz po podpisaniu kontraktu Mikołaj zmarł.

20 lat później weteran Zimnej Wojny Gracjan Hustecki odnalazł kontrakt. A, że był budowniczym, na podstawie kontraktu i piosenki stworzył wraz ze swoją ekipą Mikoland w ciągu 6 miesięcy.

Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki